زندگی نامه دوجاکت doja cat رپر آمریکایی

آمالا راتنا زندیله دلامینی (زاده 21 اکتبر 1995) ، معروف به دوجا کت ، رپر ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. او در لس آنجلس متولد و بزرگ شد ، در نوجوانی شروع به ساخت و انتشار موسیقی در SoundCloud کرد. آهنگ او "So High" توجه Kemosabe و RCA Records را به خود جلب کرد ، که با آن در 17 سالگی قرارداد ضبط مشترک امضا کرد و متعاقبا اولین EP Purrr خود را منتشر کرد! در سال 2014. پس از وقفه ای در موسیقی ، دوجا اولین آلبوم استودیویی خود ، Amala (2018) را منتشر کرد و بعدها با تک آهنگ "Mooo!" ، که در نسخه لوکس اولین آلبوم او ظاهر شد ، به عنوان میمی اینترنتی موفق شد. با تک آهنگ های "Juicy" و "Tia Tamera" (با حضور Rico Nasty) در سال 2019.

دومین آلبوم استودیویی Doja Cat ، Hot Pink (2019) ، به 10 نفر برتر بیلبورد 200 ایالات متحده رسید و تک آهنگ "Say So" را ایجاد کرد ، که پس از انتشار یک ریمیکس با حضور نیکی میناژ ، در صدر جدول Billboard Hot 100 قرار گرفت. در سال 2020 ، دوجا با آریانا گرانده در آهنگ "Motive" همکاری کرد ، و بعداً در ریمیکس "34+35" گرانده در کنار مگان تی استالیون حضور داشت ، که دومین آهنگ او بود که به 3 آهنگ برتر بیلبورد داغ 100 رسید. سومین آهنگ او برای رسیدن به این شاهکار ، "بیشتر مرا ببوس" (فیت SZA) ، به عنوان تک آهنگ اصلی سومین آلبوم استودیویی او ، Planet Her (2021) بود ، که سه هفته متوالی را در رتبه 2 بیلبورد 200 گذراند.

گربه دوجا به دلیل ایجاد موزیک ویدئوها و آهنگهایی که در برنامه های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و YouTube محبوبیت پیدا می کنند ، مشهور است. او نامزد سه جایزه گرمی و شش جایزه موسیقی بیلبورد شده است و علاوه بر جایزه موسیقی ویدیویی MTV برای بهترین هنرمند جدید Push و همتای اروپایی آن ، دو جایزه موسیقی آمریکایی را نیز برده است. فوربس دوجا گربه را "یکی از برترین ستاره های برتر سال 2020" نامید و او را در لیست سالانه 30 زیر 30 سال خود قرار داد.

 

نظر شما در مورد دوجا چیه؟ کامنت کنید...

ارسال پاسخ جدید

طراحی و توسعه با در لیریکا